Alles staat in bloei!

Arcadia - Avonturen van een Mama

Nu ik m’n gezondheid weer terug heb en weer voor m’n gezin kan zorgen, kunnen we ook weer samen leuke dingen doen. En dat doen we zo vaak als het mogelijk is! We trekken er op uit samen en genieten van het heerlijke weer, alles begint te bloeien: wij ook.

Regelmatig reis ik met Ronja en Amber richting het centrum. Dat doen we met de bus. Ted neemt namelijk dagelijks onze auto mee naar het werk, dus wij moeten met het openbaar vervoer zolang Amber nog niet zelfstandig kan zitten en we dus niet de fiets kunnen pakken.

Ik reis met beide dames altijd met Ronja in de buggy en Amber in de draagdoek. De ringsling is m’n weapon of choice. Daar gaat ze makkelijk in, ik heb hem snel versteld en het is ook nog makkelijk voeden! In deze constructie kunnen we ook makkelijk met de bus reizen.

De bus is op zichzelf al een avontuur, want Ronja geniet! Toen Amber net geboren was en ik ook met de bus wegmoest, viel ik in slaap tijdens de korte ritjes, omdat ik nog zo ontzettend kapot moe was als kraamvrouw. Net als mama houdt Amber ook van de bus en slaapt ze heerlijk op mijn borst in de doek. Dat geeft mij de kans om samen met Ronja te genieten. Ronja maakt contact met de mensen om zich heen, gaat de bus verkennen of vertelt me over alle dingen die ze buiten voorbij ziet trekken.

In de stad halen we vaak een ijsje of gaan we naar een speeltuin of maken we een wandeling langs de rivier of gaan we naar de bieb. Genoeg te doen! En onze kleine terrorpeuter leert zo ook hoe ze zich in het verkeer moet gedragen.

Als Ted thuis is trekken we met mooi weer er ook op uit. Dan gaan we naar de kinderboerderij of maken we wandelingen met z’n viertjes. Ronja kan lekker de beest uit hangen met Ted, terwijl ik Amber rustig voedt of geniet van die twee gekkerds. Het is erg gezellig!

Zo komen we allemaal na een heftige periode weer tot rust. Aan Ronja is te merken dat ze mama weer terug heeft. Ze is erg dwars geweest de afgelopen maanden. Met name naar Ted en Opa’s en Oma’s toe. Nu begint ze weer op te bloeien. Ze gaat weer voorzichtig de wereld ontdekken, contact met mensen maken en is weer erg lief. Natuurlijk is ze nog opstandig, ze blijft een pittige dame, maar gelukkig laat ze ook weer alle andere kanten van zichzelf zien. ♥

Plaats een reactie